Ο Άγιος Παπα-Τύχων ήταν Ρώσος και, παρά τα χρόνια του στο Άγιον Όρος, τα ελληνικά του παρέμεναν «σπασμένα» και γεμάτα λάθη, αλλά η καρδιά του ήταν ξεκάθαρη. Μια φορά, έπρεπε να στείλει ένα γράμμα σε κάποιον γνωστό του στην πατρίδα του ( Ρωσία).
Αντί να γράψει για τα προβλήματά του ή για την πείνα (που ήταν μόνιμη στην Κάψαλα), έγραψε μόνο μία φράση σε όλη τη σελίδα:
«Ο Θεός είναι αγάπη. Όλα τα άλλα είναι καπνός».
Όταν ο ταχυδρόμος το είδε, απόρησε: «Μόνο αυτό θα στείλετε, Γέροντα;». Κι εκείνος απάντησε:
«Αν καταλάβουν αυτό, δεν χρειάζεται να διαβάσουν τίποτα άλλο. Αν δεν το καταλάβουν, όσα και να γράψω, χαμένος κόπος είναι».
Ιερεας Γκελιας Αρσενιος