Zero Hedge : Οι ελίτ προτείνουν ελέγχους τιμών, δυστοπικούς ταξιδιωτικούς περιορισμούς για να “διαχειριστούν” την εκτόξευση του ενεργειακού κόστους

ΑΠΌ ΤΟΝ TYLER DURDEN

Πριν από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η Ρωσία προμήθευε τον κόσμο με ένα στα δέκα βαρέλια αργού που καταναλώνονταν. Όμως, καθώς οι Ηνωμένες Πολιτείες, ο Καναδάς και η Αυστραλία έχουν  επιβάλει εμπάργκο στο ρωσικό αργό  και ορισμένοι αγοραστές στην Ευρώπη σταματούν τις αγορές, η παγκόσμια αγορά πετρελαίου αντιμετωπίζει μια από τις χειρότερες αναταραχές από την πετρελαϊκή κρίση του 1973, όταν τα μέλη του Οργανισμού Arab Petroleum Οι χώρες εξαγωγής (OAPEC) με επικεφαλής τη Σαουδική Αραβία κήρυξαν απαγόρευση του πετρελαίου στις δυτικές χώρες για την υποστήριξή τους στο Ισραήλ κατά τη διάρκεια του πολέμου του Γιομ Κιπούρ.

Το σοκ στις τιμές της ενέργειας στα μέσα της δεκαετίας του 1970 οδήγησε στη μείωση των μέγιστων εθνικών ορίων ταχύτητας από 70 mph σε 55 mph. Η μείωση της ταχύτητας κατά 21% ισοδυναμούσε με εξοικονόμηση κατανάλωσης αερίου.

Τώρα ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) έχει  προτείνει  παρόμοια μέτρα για να μειώσει το πετρελαϊκό σοκ μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και τα εμπάργκο στο ρωσικό αργό.

Η IEA είπε ότι οι δυτικές οικονομίες θα μπορούσαν να μειώσουν την ημερήσια ζήτηση πετρελαίου κατά 2,7 εκατομμύρια βαρέλια μέσα σε τέσσερις μήνες περιορίζοντας τον τρόπο οδήγησης, υποδεικνύοντας ότι η κίνηση για μείωση της ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους θα μπορούσε σχεδόν να αντισταθμίσει την απώλεια 3 εκατομμυρίων βαρελιών ημερησίως της ρωσικής παραγωγής για τον Απρίλιο.

«Αυτές οι προσπάθειες θα μειώσουν τον πόνο στις τιμές που νιώθουν οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο, θα μειώσουν την οικονομική ζημιά, θα συρρικνώσουν τα έσοδα της Ρωσίας από υδρογονάνθρακες και θα βοηθήσουν στη μετακίνηση της ζήτησης πετρελαίου σε μια πιο βιώσιμη οδό», ανέφερε η IEA. 

Ο ΔΟΕ παρουσίασε ένα σχέδιο δράσης δέκα σημείων που ελπίζει ότι οι δυτικές χώρες θα εφαρμόσουν για να περιορίσουν τη ζήτηση πετρελαίου.

Μειώστε τα όρια ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους κατά τουλάχιστον 10 km/h

Αντίκτυπος* : Εξοικονομεί περίπου 290 kb/d χρήσης λαδιού από αυτοκίνητα και επιπλέον 140 kb/d από φορτηγά

 

Εργαστείτε από το σπίτι έως και τρεις ημέρες την εβδομάδα όπου είναι δυνατόν . τρεις ημέρες εξοικονομεί περίπου 500 kb/d

 

Κυριακές χωρίς αυτοκίνητο στις πόλεις

Αντίκτυπος : Κάθε Κυριακή εξοικονομεί περίπου 380 kb/d. μια Κυριακή το μήνα εξοικονομεί 95 kb/d

 

Κάντε τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς φθηνότερη και δώστε κίνητρα στη μικροκινητικότητα, το περπάτημα και το ποδήλατο

Αντίκτυπος : Εξοικονομεί περίπου 330 kb/d

 

Εναλλακτική πρόσβαση ιδιωτικού αυτοκινήτου σε δρόμους σε μεγάλες πόλεις

Αντίκτυπος : Εξοικονομεί περίπου 210 kb/d

 

Αυξήστε την κοινή χρήση αυτοκινήτου και υιοθετήστε πρακτικές για τη μείωση της χρήσης καυσίμου

Αντίκτυπος : Εξοικονομεί περίπου 470 kb/d

 

Προώθηση αποτελεσματικής οδήγησης για φορτηγά και παράδοση εμπορευμάτων

Αντίκτυπος : Εξοικονομεί περίπου 320 kb/d

 

Χρησιμοποιώντας τρένα υψηλής ταχύτητας και νυχτερινά τρένα αντί για αεροπλάνα όπου είναι δυνατόν

Αντίκτυπος : Εξοικονομεί περίπου 40 kb/d

 

Αποφύγετε επαγγελματικά αεροπορικά ταξίδια όπου υπάρχουν εναλλακτικές επιλογές

Αντίκτυπος : Εξοικονομεί περίπου 260 kb/d

 

Ενισχύστε την υιοθέτηση ηλεκτρικών και πιο αποδοτικών οχημάτων

Αντίκτυπος : Εξοικονομεί περίπου 100 kb/d

Το σημερινό σοκ στην τιμή του πετρελαίου θα μπορούσε να είναι μια μείωση της πετρελαϊκής κρίσης στα μέσα της δεκαετίας του 1970, καθώς μπορεί να υποδηλώνει ότι οι έλεγχοι των τιμών είναι επόμενοι. Ο πρωθυπουργός της Ιταλίας Μάριο Ντράγκι δήλωσε την Παρασκευή ότι οι έλεγχοι των τιμών θα μπορούσαν να έρθουν στις αγορές φυσικού αερίου, πιθανότατα σημαίνει ότι η βενζίνη είναι η επόμενη.

Ο Μαρκ Τουέιν έγραψε κάποτε, «η ιστορία δεν επαναλαμβάνεται, αλλά συχνά κάνει ομοιοκαταληξία». Οι μωροί που θυμούνται τα μέσα της δεκαετίας του 1970 και τον πόνο που προκάλεσε ένα σοκ από τα εμπορεύματα καταλαβαίνουν πιθανότατα ότι η σημερινή αναταραχή δεν έχει τελειώσει.

Αυτό που καραδοκεί νεκρός είναι  ο στασιμοπληθωρισμός . αυτό που μπορεί να ελλοχεύει πέρα ​​από αυτό είναι πολύ, πολύ χειρότερο.

zerohedge.com

Αφήστε μια απάντηση