Zero Hedge : Εμπειρογνώμονες της αεροπορίας μπερδεμένοι από τη συντριβή της πτήσης MU5735 της China Eastern Airlines

ΑΠΌ ΤΟΝ TYLER DURDEN

Η καταστροφική συντριβή του Boeing 737 της China Eastern Airlines της Δευτέρας έχει κυριεύσει την αεροπορική βιομηχανία των ΗΠΑ (γνωστή και ως Boeing) σε ένα άλλο μεγάλο σκάνδαλο μόλις ένα χρόνο αφότου ο κατασκευαστής αεροπλάνων κατάφερε επιτέλους να προχωρήσει πέρα ​​από την καταστροφική κυκλοφορία του 737 Το MAX 8, το οποίο άφησε εκατοντάδες νεκρούς καθώς ένα ελάττωμα σχεδιασμού οδήγησε σε δύο ατυχήματα, το ένα στην Αιθιοπία και το άλλο στην Ινδονησία.

Αυτές οι συντριβές προκάλεσαν παγκόσμιες προσγειώσεις και μια εκτεταμένη έρευνα που αποκάλυψε ότι η FAA είχε ουσιαστικά παραιτηθεί από την ευθύνη της επίβλεψης – ενώ ένα εσωτερικό email της Boeing κατέρριψε το MAX 8 ότι σχεδιάστηκε από “κλόουν που επιβλέπονταν από μαϊμούδες”.

Σαν το ίδιο το δυστύχημα να μην ήταν αρκετά ενοχλητικό για τον κατασκευαστή τζετ, πλάνα από το περιστατικό που δείχνει το αεροπλάνο να πέφτει ουσιαστικά από τον ουρανό έχουν δει χιλιάδες, αν όχι εκατομμύρια, άνθρωποι, πολλοί από τους οποίους ήδη ελπίζουν σε απαντήσεις .

Οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες δεν έχουν αγοράσει κανένα νέο αεροπλάνο Boeing εδώ και χρόνια, και η συντριβή της Δευτέρας εγείρει την πιθανότητα να αποκλειστεί η Boeing από τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αεροπορικών ταξιδιών στον κόσμο.

Τοπικά κινεζικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν λίγο αργότερα ότι η συντριβή προκλήθηκε από ηλεκτρική βλάβη, αλλά αν αυτό είναι πραγματικά αλήθεια παραμένει ασαφές. Σε αυτό το σημείο, λίγα είναι γνωστά με βεβαιότητα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συντριβή (και θα χρειαστούν οι ερευνητές μέρες, αν όχι εβδομάδες, για να εξετάσουν τα δεδομένα από το «μαύρο κουτί» του αεροπλάνου, το οποίο πρέπει να ανακτηθεί από το σημείο της συντριβής σε ένα ορεινό περιοχή στην επαρχία Γκουανγκσί.

Αλλά καθώς ξεκινά η έρευνα, το μόνο που γνωρίζουμε με βεβαιότητα είναι ότι το πρώτο αεροπορικό δυστύχημα της Κίνας σε μια δεκαετία είναι εξαιρετικά ασυνήθιστο όσον αφορά τα αεροπορικά δυστυχήματα. Γιατί; Γιατί, όπως δείχνει το παρακάτω βίντεο, το αεροπλάνο ουσιαστικά έπεσε από τον ουρανό, με τη μύτη του αεροπλάνου να πέφτει σε ακραία γωνία.

Σύμφωνα με ειδικούς που επικαλείται το Bloomberg , αυτό δίνει στο περιστατικό ένα εξαιρετικά ασυνήθιστο προφίλ.

Ενώ υπήρξαν μια χούφτα συντριβές κατά τις οποίες ένα αεροσκάφος έπεσε από το υψόμετρο πλεύσης, λίγα, αν όχι καθόλου, ταιριάζουν στο ακραίο προφίλ του Boeing Co. 737-800 καθώς έδειχνε απότομα προς το έδαφος, σύμφωνα με βετεράνους ερευνητές συντριβής και προηγούμενο ατύχημα Αναφορές.

«Είναι ένα περίεργο προφίλ», είπε ο Τζον Κοξ, σύμβουλος αεροπορικής ασφάλειας και πρώην πιλότος του 737. «Είναι δύσκολο να πείσεις το αεροπλάνο να το κάνει αυτό».

Απλώς κοιτάξτε τη γωνία του αεροπλάνου που φαίνεται στα πλάνα της συντριβής, τα οποία κυκλοφορούν στα social media.

Οι ειδικοί της αεροπορίας σοκαρίστηκαν από τη γωνία της καθόδου, η οποία ήταν ουσιαστικά ευθεία…

…καθώς το αεροπλάνο πέρασε από το ύψος κρουαζιέρας σε πτώση από τον ουρανό σε λιγότερο από δύο λεπτά, σύμφωνα με στοιχεία από τις υπηρεσίες παρακολούθησης πτήσεων.

Πηγή: Ian Miles Cheong

Το National Transportation Safety Board έχει ήδη διορίσει έναν ανώτερο ερευνητή αεροπορικής ασφάλειας για να διερευνήσει το περιστατικό (αν και δεδομένων των ταξιδιωτικών περιορισμών που σχετίζονται με την πανδημία εξακολουθούν να ισχύουν στην Κίνα, δεν είναι σαφές πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να φτάσουν οι ερευνητές των ΗΠΑ στη σκηνή).

Αλλά καθώς ξεκινά η έρευνα, οι ειδικοί της αεροπορίας λένε ήδη ότι τα πλάνα της συντριβής και τα δεδομένα που αναφέρονται παραπάνω εγείρουν περισσότερα ερωτήματα, ενώ προσφέρουν λίγες απαντήσεις.

Και καθώς ο κόσμος περιμένει να μάθει περισσότερα, ορίστε τι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής.

  • Η πτήση MU5735 πετούσε σε ύψος περίπου 29.000 ποδιών, περίπου 100 μίλια από τον προορισμό της, περίπου στο σημείο στο οποίο οι πιλότοι θα ξεκινούσαν τη διαδικασία της καθόδου, όταν άρχισε να βυθίζεται με πολύ μεγαλύτερο ρυθμό από το κανονικό. Αντί να πέφτει σταδιακά κατά μερικές χιλιάδες πόδια ανά λεπτό, το αεροπλάνο άρχισε να πέφτει με περισσότερα από 30.000 πόδια ανά λεπτό μέσα σε δευτερόλεπτα, σύμφωνα με τα δεδομένα παρακολούθησης που καταγράφηκαν από το Flightradar24.
  • Τα δεδομένα παρακολούθησης πτήσης δείχνουν ότι το αεροπλάνο έπεσε κατά 26.000 πόδια σε διάστημα ενός λεπτού και 35 δευτερολέπτων.
  • Σε μια ασυνήθιστη στροφή, η κατάδυση του αεροπλάνου φάνηκε σταματημένη για περίπου 10 δευτερόλεπτα και ανέβηκε για λίγο, προσθέτοντας μια ασυνήθιστη στροφή στο σενάριο, πριν συνεχίσει την κατάδυση. «Είναι πολύ περίεργο», είπε ο Τζεφ Γκουζέτι, ο πρώην επικεφαλής έρευνας ατυχημάτων της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας των ΗΠΑ.
  • Ενώ υπάρχουν ορισμένα προηγούμενα στα οποία επιβατικά αεροπλάνα έπεσαν ξαφνικά από το ύψος κρουαζιέρας, οι περισσότερες από αυτές τις περιπτώσεις έχουν σημαντικές διαφορές. Για παράδειγμα, η πτήση 447 της Air France, η οποία κατέπεσε στον Ατλαντικό Ωκεανό την 1η Ιουνίου 2009, έπεσε πολύ πιο αργά και πιο ακανόνιστα αφού οι αισθητήρες ταχύτητας πάγωσαν και οι πιλότοι μπερδεύτηκαν. Και οι 228 επιβαίνοντες σε εκείνη την πτήση πέθαναν.
  • Ένα άλλο παρόμοιο δυστύχημα σημειώθηκε στις 19 Δεκεμβρίου 1997, όταν ένας πιλότος με Silk Air 737-300 που μετέφερε 104 άτομα έπεσε σε ένα ποτάμι στην Ινδονησία, σκοτώνοντας όλους τους επιβαίνοντες. Αυτό το αεροπλάνο έπεσε με ταχύτητα πάνω από 38.000 πόδια ανά λεπτό, σύμφωνα με τις ινδονησιακές ρυθμιστικές αρχές, οι οποίες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο πιλότος πιθανότατα συνετρίβη το αεροπλάνο εσκεμμένα.
  • Αυτό συνέβη σε αυτή την περίπτωση; Λοιπόν, είναι ασαφές. Το 737-800, όπως και τα περισσότερα άλλα jetliners, είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να μην καταδύεται συνήθως σε απότομες γωνίες. Ο εξαναγκασμός του αεροπλάνου να το κάνει αυτό πιθανότατα θα απαιτούσε μεγάλη προσπάθεια από έναν πιλότο ή μια εξαιρετικά ασυνήθιστη δυσλειτουργία.
  • Είναι πιθανό ο πιλότος να είχε υποστεί καρδιακή προσβολή ή κάποια άλλη επείγουσα ιατρική ανάγκη και να έπεσε πάνω στην κολόνα ελέγχου, κατεβάζοντας τη μύτη.

Νωρίτερα σήμερα το απόγευμα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Boeing, David Calhoun, έστειλε ένα μήνυμα σε όλους τους εργαζόμενους:

Λυπούμαστε βαθιά με την είδηση ​​του ατυχήματος στο οποίο εμπλέκεται ένα αεροπλάνο 737-800 της China Eastern Airlines. Οι σκέψεις όλων μας στην Boeing είναι με τους επιβάτες και τα μέλη του πληρώματος της πτήσης MU 5735, καθώς και τις οικογένειες και τους αγαπημένους τους.

Βρισκόμαστε σε στενή επικοινωνία με τους πελάτες και τις ρυθμιστικές αρχές μας από το ατύχημα και προσφέρουμε την πλήρη υποστήριξη των τεχνικών εμπειρογνωμόνων μας στην έρευνα που ηγείται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας.

Θα σας κρατάω ενήμερους για πληροφορίες σχετικά με το ατύχημα, όπως το επιτρέπουν τα πρωτόκολλα έρευνας. Εν τω μεταξύ, πιστέψτε ότι θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να υποστηρίξουμε τον πελάτη μας και τη διερεύνηση ατυχήματος κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης στιγμής, με γνώμονα τη δέσμευσή μας για ασφάλεια, διαφάνεια και ακεραιότητα σε κάθε βήμα.

Ντέιβ

Οι απαντήσεις πιθανότατα θα υπάρξουν, αν και υποψιαζόμαστε ότι, δεδομένου του δυστυχήματος που συνέβη στην Κίνα, μπορεί να μην είναι έγκαιρες. Αλλά ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο: κάτι πρέπει να πήγε σοβαρά στραβά για να έχει πέσει η μύτη του αεροπλάνου σε τόσο ακραία γωνία.

«Χρειάζεσαι κάτι για να κρατάς τη μύτη κάτω», είπε ο Μπέντζαμιν Μπέρμαν, πρώην ερευνητής του NTSB που έχει εμπειρία να πετάει με 737.

zerohedge.com

Αφήστε μια απάντηση