Ο ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΣ ΔΙΑΒΗΤΗΣ ΤΥΠΟΥ, 1 ΚΑΙ 2

Οι πληροφορίες που δίδονται για τα βότανα, έχουν αντληθεί από πολλά βιβλία ελληνικά και ξένα (μεταφρασμένα και όχι), και διάφορα συγγράμματα βοτανικής. Η αναφορά στις ιδιότητες των βοτάνων, για το διαβήτη τον οποίο θα περιγράψουμε, είναι καθαρά ενδεικτική και δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση ιατρική συμβουλή ή συνταγή.

Πάντως όλες οι συνταγές συμφωνούν για τις θεραπευτικές τους ιδιότητες που σχετίζονται με το διαβήτη. Ας μην ξεχνάμε ότι ο καθένας μας είναι ξεχωριστός, έχει διαφορετικό DNA, πίστη, συναίσθημα, λογική, διαφορετική φιλοσοφία και διαφορετικό τρόπο και στάση ζωής.

Ο κάθε χρήστης των βοτάνων αυτών, πρέπει να έχει υπόψη ότι τα βότανα δεν αποτελούν πανάκεια, ούτε μπορούν να θεραπεύσουν όλες τις αρρώστιες και δεν μπορούν να αντικαταστήσουν ολοσχερώς τα κλασσικά φάρμακα. Η χρήση τους πρέπει να γίνεται με μέτρο ή κατόπιν ιατρικής συμβουλής, αφού η αλόγιστη χρήση μπορεί να επιφέρει αντίθετα αποτελέσματα για την υγεία μας.

Η ολιστική γνώση της ανατομίας-φυσιολογίας-παθολογίας

του ανθρώπινου οργανισμού, αλλά και η ολιστική γνώση σε επίπεδο μακρομορίων, γονιδίων, κυττάρων, ιστών, οργάνων, και οργανικών συστημάτων, οι μηχανισμοί της ομοιόστασης, οι διάφοροι εξωτερικοί-εσωτερικοί αμυντικοί μηχανισμοί του ανθρώπινου σώματος, το όπτιμουμ-μάξιμουμ-μίνιμουμ των διαφόρων φυσιολογικών μεταβλητών και τιμών, η σχέση σωματικής-ψυχικής-κοινωνικής υγείας, η φιλοσοφία για τη ζωή και το νόημα της, είναι οι ρυθμιστικοί και καθοριστικοί παράγοντες, για την κατάσταση της υγείας και της αρρώστιας.

Γι’ αυτό και στον αρχαιολογικό χώρο των Δελφών, εκτός των άλλων σπουδαίων αρχαιολογικών ευρημάτων, υπάρχουν και τα δύο αρχαία ρητά: Το Μηδέν Άγαν (να μην είσαι υπερβολικός σε τίποτα) και το Γνώθι Σαυτόν (να γνωρίσεις καλά τον εαυτό σου), υπενθυμίζοντας σε κάθε βήμα της ζωής μας τα παραπάνω.

Ό,τι σπέρνουμε θερίζουμε, είμαστε ό,τι σκεπτόμαστε και πιστεύουμε, και πολλές φορές τιμωρούμεθα από τις ίδιες τις πράξεις μας. Τα προβλήματα που δημιουργήσαμε στον εαυτό μας, μπορούμε εμείς οι ίδιοι να τα λύσουμε, έχοντας εμπιστοσύνη και πίστη στις δυνάμεις μας.

Ανατομία. Όργανο Πάγκρεας.
Φυσιολογία. Παραγωγή της ορμόνης Ινσουλίνης που ρυθμίζει το σάκχαρο στο αίμα.

Παθολογία. Διαβήτης.

Τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα ρυθμίζονται από μια σειρά ορμονών, η κυριότερη των οποίων είναι η ινσουλίνη, που παράγεται από τον αδένα του παγκρέατος. Σε περίπτωση δυσλειτουργίας του μηχανισμού αυτού, αυξάνονται τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, με τελικό αποτέλεσμα την εμφάνιση του σακχαρώδους διαβήτη ο οποίος μακροπρόθεσμα, οδηγεί σε μια σωρεία δυσλειτουργιών και προβλημάτων υγείας, όπως είναι

Υπάρχουν δυο μορφές διαβήτη, ο διαβήτης τύπου 1 και ο διαβήτης τύπου 2.

Ο διαβήτης τύπου 1 είναι επίσης γνωστός και ως νεανικός διαβήτης η ινσουλινοεξαρτώμενος σακχαρώδης διαβήτης και παρουσιάζεται κυρίως σε νεαρά άτομα και οφείλεται σε αδυναμία του παγκρέατος να εκκρίνει ινσουλίνη. Ο διαβήτης τύπου 2 είναι γνωστός και ως σακχαρώδης διαβήτης της ώριμης ηλικίας ή ως μη ινσουλινοεξαρτώμενος σακχαρώδης διαβήτης.

Σε αυτήν την περίπτωση, το πρόβλημα δεν έγκειται σε ανεπάρκεια ινσουλίνης, αλλά στην ανθεκτικότητα στη δράση της που παρουσιάζεται στον οργανισμό. Τα άτομα που πάσχουν από αυτή τη μορφή διαβήτη μπορούν να ελέγξουν τα επίπεδα σακχάρου μέσω αλλαγών στις διατροφικές τους συνήθειες. 

Αντίσταση στην ινσουλίνη και υπερινσουλιναιμία: Τι είναι και επιπτώσεις 

Για όλους τους διαβητικούς αν προσέχουν την διατροφή τους το σάκχαρο ελέγχεται. Γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να αποφεύγουν τις τροφές που απελευθερώνουν γρήγορα τη ζάχαρη στο αίμα. Τέτοια τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη είναι τα αναψυκτικά, τα γλυκά, η σοκολάτα, τα σακχαρούχα δημητριακά, τα μπισκότα, τα κέικ, οι πατάτες, το λευκό ψωμί και προϊόντα από λευκό ψωμί.

Γι’αυτό το λόγο θα πρέπει να αποφεύγονται ή έστω να περιορίζονται τα τρόφιμα αυτά. Η διατροφή μας θα πρέπει να βασίζεται κυρίως σε τροφές που απελευθερώνουν αργά το σάκχαρο στο αίμα όπως κάστανο, ρύζι αναποφλοίωτο, ζυμαρικά και δημητριακά ολικής άλεσης, λαχανικά (εκτός από πατάτες) και τροφές που βοηθούν να μειωθεί η απελευθέρωση του σακχάρου, όπως το λευκό κρέας και το ψάρι.

Οι διαβητικοί θα πρέπει να διατηρούν το επίπεδο σακχάρου του αίματος όσο πιο σταθερό γίνεται, προσέχοντας τη διατροφή τους.

Το καλύτερα τρόφιμα που μπορείτε να καταναλώνετε, για το διαβήτη, είναι

Το ταραξάκο ή πικρόχορτο ή πικροράδικο

με τα έντονα μικρά πριονωτά φύλλα και το κίτρινο άνθος, είναι αυτό που διεγείρει της εκκρίσεις της χολής, τονώνει τη λειτουργία του ήπατος και καταπολεμά τη δυσκοιλιότητα, το ζαχαροδιαβήτη και τη χοληστερίνη. Είναι διουρητικό, καταπολεμά την κατακράτηση υγρών, τις πέτρες στα νεφρά και την ουροδόχο κύστη.

Θεωρείται εξαιρετικό για την πρόληψη και ήπια αντιμετώπιση των ρευματισμών και της κόπωσης του οργανισμού. Στη γαστρονομία χρησιμοποιείται ως σαλάτα ωμό ή βρασμένο, με λίγο λεμόνι, σκόρδο, ελιές και ελαιόλαδο.
Δείτε: Ταραξάκο ή πικραλίδα ή αγριοράδικο – το θεραπευτικό!
Φτιάχνουμε βάμμα αγριοράδικου (ταραξάκο)

Δυστυχώς το σούπερ μάρκετ που λέγεται φύση,

έχει απαξιωθεί από τον άνθρωπο, την ρυπαίνει, δηλητηριάζει, καταστρέφει με φυτοφάρμακα, ζιζανιοκτόνα, εντομοκτόνα, δεν γνωρίζει πλέον τα αγριόχορτα γι’ αυτό και δεν τα μαζεύει, που τόσο απλόχερα τα προσφέρει η φύση και πόσο ευεργετικά είναι στη διατροφή μας και την υγεία μας.

Τα γεωργικά σχολεία και ο σχολικός κήπος που ήταν κάποτε σε κάθε δημοτικό σχολείο, για τη βιωματική μάθηση των φυσιογνωστικών μαθημάτων και τη γνώση της Μεσογειακής διατροφής, τώρα δεν λειτουργούν και τα ταχυφαγεία λειτουργούν δυστυχώς και στα χωριά.

Η κακή διατροφή, η βιοσυσσώρευση δηλητηρίων μετά από μια συγκεκριμένη ποσότητα, λόγο της κακής διατροφής οδηγεί στην ασθένεια, τα αυτοάνοσα νοσήματα και ο οργανισμός γίνεται ευάλωτος, χωρίς να έχει την υγεία του.
Δείτε έναν καλό οδηγό για τα άγρια χόρτα της πατρίδος μας: Τα άγρια φαγώσιμα χόρτα της Ελλάδας!
Τα οποία μαζεύουμε με τον σωστό τρόπο για να τα ξανά βρούμε: Μάζεμα άγριων φαγώσιμων χόρτων (tips)

Κάθε βράδυ πριν πέσουμε να κοιμηθούμε να εφαρμόζουμε αυτό που έλεγαν οι Πυθαγόρειοι, για αυτοέλεγχο και αυτοκριτική: Τι έχω παραβεί, τι έπραξα, τι έπρεπε να κάνω και δεν το έκανα, κάθε ημέρα να γίνομαι καλύτερος και να κουβεντιάζουμε με όλα τα όργανα του σωματός μας να είναι γερά και υγιή.
Δείτε: Οι ασθένειες μας μιλούν… ας τις ακούσουμε!!

Η πρωινή γυμναστική

των άνω και κάτω άκρων με ισομετρικές-ισοτονικές κινήσεις, χωρίς να επηρεάζεται έντονα η καρδιακή λειτουργία, η λειτουργία της αερόβιας αναπνοής να γίνεται πιο αργά, για την είσοδο περισσότερου αέρα σε κάθε εισπνοή, για λίγα λεπτά κάθε πρωί, στη συνέχεια το ψυχρό ντούζ όσοι το μπορούν, το ξυπόλυτο περπάτημα για λίγα λεπτά στο χώμα ή τσιμέντο, η θετική σκέψη και ενέργεια, η ευχαρίστηση μαζί με την προσευχή, ενεργοποιεί τον ήλιο που έχουμε μέσα μας, μας ζεσταίνει το σώμα, μας φωτίζει το νου και την ψυχή και γινόμαστε στην καθημερινοτητά μας «μικροί δημιουργοί».

proionta-tis-fisis

Αφήστε μια απάντηση