Ιταλική «βόμβα» στην Τουρκία – ENI: Ο αγωγός EastMed θα ολοκληρωθεί πλήρως έως το 2025! -«Μαχαιριά» στον Ερντογάν

Έσκασε «βόμβα» στην Τουρκία

“Βόμβα” έριξε στη Τουρκία η ιταλική ENI με τον Γενικό Διευθυντή του ιταλικού κολοσσού, Γκάιντο Μπρούσκο να αποκαλύπτει ότι ο αγωγός μεταφοράς φυσικού αερίου EastMed θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως μέχρι το 2025!

Φαίνεται πως οι συσχετισμοί άλλαξαν με την γεώτρηση στο Cronos-1, εντός του τεμαχίου 6 της ΑΟΖ.

Την δήλωση μεταδίδει το πρακτορείο Reuters, χωρίς ωστόσο να δίνει περαιτέρω λεπτομέρειες.

Ο αγωγός EastMed, αναφέρει το δημοσίευμα, είναι ένας αγωγός που σχεδιάστηκε για να μεταφέρει αέριο στην Ευρώπη από την Ανατολική Μεσόγειο μέσω του Ισραήλ, της Ελλάδας και της Κύπρου.

Το κόστος της δημιουργίας του αγωγού ανέρχεται στα 6 δισεκατομμύρια ευρώ και βρίσκεται στα σκαριά εδώ και μερικά χρόνια.

Σοκ στην Άγκυρα

Η είδηση αποτελεί σοκ στην Άγκυρα καθώς δείχνει πως βρίσκονται σε εξέλιξη υπόγειες διεργασίες για την αναβίωση του αγωγού.

Υπενθυμίζουμε ότι προ ημερών, σε πολύ κοντινή απόσταση από το πλοίο-γεωτρύπανο της ΕΝΙ, στο οικόπεδο 6 της κυπριακής αποκλειστικής οικονομικής ζώνης, βρέθηκε το ιταλικό πλοίο Mimbelli.

Πρόκειται για το ιταλικό αντιτορπιλικό Francesco Mimbelli (D 561) που είναι και το δεύτερο πλοίο της κλάσης Durand de la Penne.

Σε σχετική ανάρτηση στο twitter, σημειώνεται ότι το πλοίο συμμετείχε στην επιχείρηση «Ασφαλής Μεσόγειος» για την προστασία των εθνικών συμφερόντων, κοντά στο γεωτρύπανο Tungsten Explorer της ENI, το οποίο πρόσφατα ανακάλυψε κοίτασμα φυσικού αερίου στον στόχο Cronos-1, στα ανοιχτά της Κύπρου.

Το Υπουργείο Ενέργειας είχε ανακοινώσει πρόσφατα ότι ολοκληρώθηκαν με επιτυχία και ασφάλεια οι εργασίες της γεώτρησης στο Cronos-1, εντός του τεμαχίου 6 της ΑΟΖ, με την ποσότητα φυσικού αερίου στον ταμιευτήρα που ανακαλύφθηκε να υπολογίζεται σε 2,5 τρισεκατομμύρια κυβικά πόδια (Tcf). Είχε επίσης ανακοινωθεί ότι το Tungsten Explorer έχει μεταβεί στον στόχο “Zeus-1”, για νέα ερευνητική γεώτρηση στο τεμάχιο 6.

Αίτημα ένταξης για τον αγωγό EastMed

Έτοιμη να καταθέσει φάκελο για την ένταξη του αγωγού αερίου EastMed στα έργα κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος (PCI), είναι, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, η κοινοπραξία IGI Poseidon (50% EDISON, 50% ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων). Το project έχει ανακτήσει έδαφος και βρίσκεται πλέον στο προσκήνιο, μετά τον «πάγο» που επιχείρησε να βάλει στο τέλος του 2021 η κυβέρνηση των ΗΠΑ.

Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η ραγδαία αύξηση των τιμών σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο, αλλά και η έντονη προσπάθεια που καταβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση για ενεργειακή ανεξαρτησία, με την παρότρυνση μάλιστα των Ηνωμένων Πολιτειών, δημιουργούν νέα δεδομένα. Τελευταία ευνοϊκή για την προοπτική του EastMed εξέλιξη είναι η ανακάλυψη νέου κοιτάσματος στον στόχο Κρόνος, στο τεμάχιο 6 της κυπριακής ΑΟΖ, εκτιμώμενης δυναμικότητας 2,5 τρισεκατομμυρίων κυβικών ποδιών.

Η ανακάλυψη είναι μεγάλης σημασίας για τη βιωσιμότητα του αγωγού, καθώς αυτό που θα κρίνει εν πολλοίς το μέλλον του έργου είναι οι ποσότητες φυσικού αέριου που υπάρχουν στην περιοχή, δεδομένου ότι ο σκοπός του EastMed είναι η μεταφορά φυσικού αερίου από τα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με πρόσφατη ενημέρωση, «το έργο βρίσκεται σήμερα στην τελική φάση αδειοδοτικής διαδικασίας και τεχνικών μελετών οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2022, ο δε αγωγός θα μπορούσε να κατασκευαστεί και να τεθεί σε λειτουργία εντός του 2027».

Η ΕNI πριν λίγο αναθεώρησε προς τα κάτω το χρονοδιάγραμμα αυτό..

Με δεδομένο το υψηλό κόστος του έργου που υπολογίζεται, βάσει πρόσφατης επικαιροποίησης των οικονομικών στοιχείων, στα 5,2 δισεκατομμύρια ευρώ, η ενίσχυση από τα ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης θεωρείται κρίσιμη και στο πλαίσιο αυτό η κοινοπραξία IGI Poseidon προχωρά άμεσα στην υποβολή αιτήματος για ένταξη στα έργα PCI.

Με μήκος περίπου 2.000 χιλιόμετρα, εκ των οποίων περισσότερα από 1.400 χιλιόμετρα θα είναι υποθαλάσσια, ο αγωγός EastMed θα συνδέει το Ισραήλ, την Κύπρο και την Ελλάδα. Μέσω Κρήτης θα φθάνει στην Νοτιοανατολική Πελοπόννησο και στη συνέχεια θα διασχίζει για περίπου 600 χιλιόμετρα την ελληνική ηπειρωτική χώρα για να φτάσει στην Ιταλία μέσω του υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού ΠΟΣΕΙΔΩΝ, μήκους περίπου 210 χιλιομέτρων.

warnews247.gr

Αφήστε μια απάντηση