Τρόμος και φόβος για τους Τούρκους τα ελληνικά υποβρύχια! Πανικόβλητοι ρίχνουν στο νερό το εκσυγχρονισμένο Piri Reis

“Οι θαλάσσιες δοκιμές του Piri Reis ξεκίνησαν!”, είναι ο τίτλος άρθρου τουρκικού ΜΜΕ, του οποίου τα κυριότερα σημεία είναι τα ακόλουθα:

“Ξεκίνησαν οι θαλάσσιες δοκιμές του εθνικού μας υποβρυχίου Piri Reis, το οποίο θα αναλάβει σημαντικά καθήκοντα για την  “Γαλάζια Πατρίδα”

Το υπουργείο ανακοίνωσε στον λογαριασμό του στο Twitter τα ακόλουθα: 

«Οι θαλάσσιες δοκιμές του Piri Reis, του πρώτου υποβρυχίου που κατασκευάστηκε στο πλαίσιο του έργου Air-Independent Propulsion System Submarine Project, ξεκίνησαν στις 6 Δεκεμβρίου. Ευχόμαστε ασφαλή ταξίδια  και επιτυχημένες αποστολές στο υποβρύχιο μας PİRİREİS στις επιχειρήσεις που θα πραγματοποιήσει”.

Οι εν λόγω δοκιμές πραγματοποιούνται στη θάλασσα του Μαρμαρά, σύμφωνα με  άρθρο έγκριτου σε αμυντικά θέματα Διεθνούς ΜΜΕ, το οποίο αναφέρει μεταξύ άλλων:

“Ένα ρυμουλκό και ένα S-70B συνόδευαν το υποβρύχιο κατά τη διάρκεια των δοκιμών.

Το Naval News επιβεβαίωσε ότι το υποβρύχιο ξεκίνησε τις θαλάσσιες δοκιμές, οι οποίες είναι οι τελευταίες δοκιμές πριν από την παράδοση.

Στο πλαίσιο του έργου, το πρώτο υποβρύχιο, το Piri Reis, το οποίο κατασκευάζεται στο Ναυτικό Ναυπηγείο Golcuk, καθελκύστηκε το 2019, επέπλεε στο νερό τον Μάρτιο του 2021. Το δεύτερο υποβρύχιο Hizir Reis, έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε λειτουργία το 2023.

Από φέτος και μετά, ένα υποβρύχιο θα τίθεται σε λειτουργία κάθε χρόνο και 6 υποβρύχια κλάσης Reis θα παραδίδονται στο τουρκικό ναυτικό έως το 2027.

Το αρχικό πρόγραμμα παράδοσης των υποβρυχίων είναι: 

TCG Piri Reis – 2022
TCG Hizir Reis – 2023
TCG Murat Reis – 2024
TCG Aydin Reis – 2025
TCG Seydi Ali Reis – 2026
TCG Selman Reis – 2027

Φαίνεται ότι το Piri Reis, το οποίο θα είναι το πρώτο υποβρύχιο ανεξάρτητης πρόωσης του Τουρκικού Ναυτικού, που θα  τεθεί σε υπηρεσία το πρώτο εξάμηνο του 2023.

Η Τουρκικό ΥΠΑΜ (SSB) δήλωσε στα ορόσημα του 2021 ότι το πρώτο Reis-class Το υποβρύχιο θα τεθεί σε λειτουργία για το Τουρκικό Ναυτικό το 2022, κάτι το οποίο δεν έγινε.

Η σύμβαση που υπογράφηκε τον Ιούλιο του 2009 μεταξύ της Προεδρίας των Τουρκικών Αμυντικών Βιομηχανιών (SSB) και της Thyssen Krupp Marine Systems είναι να κατασκευαστούν 6 υποβρύχια με σύστημα ανεξάρτητης  πρόωσης (AIP) και να τεθούν στην υπηρεσία των Τουρκικών Ναυτικών Δυνάμεων.

Η σημασία του έργου

Το έργο υποβρυχίων κλάσης Reis είναι κρίσιμο για το τουρκικό ναυτικό. Αυτά τα υποβρύχια θα ενισχύσουν τη δύναμη του στόλου των υποβρυχίων στις γύρω θάλασσες, διαθέτοντας δυνατότητα AIP.

Το τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό διαθέτει έναν στόλο υποβρυχίων 12 τεμαχίων που αποτελείται από τέσσερα Ay-class (Type 209/1200), τέσσερα Preveze-class (Type 209T/1400) και τέσσερα Gür-class (Type 209T2/1400), όλα συμβατικά (ντίζελ-ηλεκτρικά) επιθετικά υποβρύχια.

Μέχρι το 2027, η Τουρκία θα χρησιμοποιεί έξι υποβρύχια κλάσης Reis AIP.

Η κλάση Reis θα ωφελήσει όχι μόνο το τουρκικό ναυτικό αλλά και την αμυντική τεχνολογική και βιομηχανική βάση της Τουρκίας. Η τεχνογνωσία και η εμπειρία που αποκτήθηκε από το έργο υποβρυχίων κατηγορίας Reis θα αποτελέσει ισχυρή αναφορά για εγχώρια υποβρύχια που προορίζονται να κατασκευαστούν στο πλαίσιο του έργου National Submarine (MİLDEN), το οποίο βρίσκεται επί του παρόντος στη φάση σχεδιασμού και αναμένεται να πραγματοποιηθεί τη δεκαετία του 2030 .

Υπάρχουν πολλές τουρκικές αμυντικές εταιρείες, όπως οι ASELSAN, HAVELSAN, MilSOFT, Defense Technologies Engineering and Trade Inc. (STM), Koç Information and Defense, η Επιστημονική και Τεχνολογική Έρευνα της Τουρκίας (TÜBİTAK) και  η AYESAŞ που εργάζονται σε υποβρύχια κατηγορίας Reis υποσυστήματα όπως σύστημα πλοήγησης και διαχείρισης δεδομένων, σύνδεσμος δεδομένων, σύστημα αντιμέτρων τορπιλών κ.λπ.

Σχετικά με τα υποβρύχια κατηγορίας Reis

Τα υποβρύχια της κατηγορίας Reis διαθέτουν σχεδιασμό μονού κύτους, ένα διαμέρισμα και σύστημα πρόωσης ανεξάρτητο από τον αέρα στην αποδεδειγμένη κυψέλη καυσίμου Howaldswerke-Deutsche Werft (HDW). Τα υποβρύχια έχουν μήκος 68,35 μέτρα, εξωτερική διάμετρο 6,3 μέτρα, εκτόπισμα 1.850 τόνους και χωρητικότητα 40 ατόμων.

Η ThyssenKrupp Marine Systems κατασκευάζει τα υποβρύχια κατηγορίας Reis (γνωστά αρχικά ως Type 214 TN) στο ναυπηγείο Golcuk της Τουρκίας. Το σύστημα AIP χρησιμοποιεί τεχνολογία κυψελών καυσίμου, κυψέλη καυσίμου PEM (2×120 kw) και μπαταρίες υψηλής χωρητικότητας (2×324 μονάδες). 

Τα σκάφη θα αναπτύξουν τορπίλες βαρέων βαρών (MK48 Mod 6AT και DM2A4), αντιπλοϊκούς πυραύλους (Sub-Harpoon) και νάρκες. Η γηγενής τορπίλη βαρέων βαρών Akya και ο αντιπλοϊκός πύραυλος Atmaca αναμένεται να τοποθετηθούν στα επόμενα υποβρύχια του έργου.

Το υποβρύχιο κλάσης Reis θα είναι σε θέση να αναλαμβάνει αποστολές όπως επιχειρήσεις παράκτιων υδάτων σε περιπολίες ανοικτής θαλάσσης, συμπεριλαμβανομένων αντι-επιφανειακών και ανθυποβρυχιακών επιχειρήσεων, καθηκόντων ISR και επιχειρήσεων ειδικών δυνάμεων.”

Διαπιστώσεις-Συμπεράσματα

Από τα παραπάνω διαφαίνεται πως η Τουρκία αντιλαμβανόμενη την Ελληνική υπεροχή στον υποβρυχιακό πόλεμο και τη σημασία που αυτός έχει για την κυριαρχία στο Αιγαίο, επιχειρεί να την ανατρέψει, ακολουθώντας ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των υπαρχόντων υποβρυχίων της αρχικά και ένα μεγαλόπνοο σχέδιο κατασκευής σύγχρονων υποβρυχίων την επόμενη δεκαετία.

Φαίνεται ότι το Piri Reis, το οποίο θα είναι το πρώτο υποβρύχιο ανεξάρτητης πρόωσης του Τουρκικού Ναυτικού, που θα  τεθεί σε υπηρεσία το πρώτο εξάμηνο του 2023.

Ωστόσο, η Ελληνική κυριαρχία  στον υποβρύχιο πόλεμο στο Αιγαίο για τα επόμενα χρόνια τουλάχιστον, δεν αναμένεται να διασαλευθεί, γεγονός που αποτελεί σημαντικό τροχοπέδη στα τουρκικά σχέδια για διεξαγωγή ευρείας κλίμακας αποβατική επιχείρηση με σκοπό την κατάληψη νησιών μας .

pentapostagma.gr

Αφήστε μια απάντηση