
Χαίρεται
Πραξ. 8,30 προσδραμὼν δὲ ὁ Φίλιππος ἤκουσεν αὐτοῦ ἀναγινώσκοντος τὸν προφήτην Ἡσαΐαν, καὶ εἶπεν· ἆρά γε γινώσκεις ἃ ἀναγινώσκεις;
Μπορεί να διαβάζω την Αγία Γραφή ,να μελετώ τους πατέρες ,μέχρι και να έχω σπουδάσει Θεολογία ,αλλά να μην γινώσκω ἃ ἀναγινώσκω…
Η ανάγνωση ,η συσσώρευση γνώσεων ,τα πτυχία δεν αποτελούν εγγύηση ότι γινώσκω τι αναγινώσκω .Οι μεγαλύτεροι αιρετικοί ήταν ,είναι και θα είναι μορφωμένοι ,παραμορφωμένοι καλαμαράδες .
φάσκοντες εἶναι σοφοὶ ἐμωράνθησαν…
Τί είναι αυτό που του λείπει και κάποιος μορφωμένος ,διαβασμένος ,καλαμαράς ,μπορεί να είναι πλανεμένος ,αιρετικος , βλάσφημός ,ενώ είναι μια κινητή Θεολογική ,πατερική Βιβλιοθήκη .
Η αρετή της διάκρισης είναι αυτό που κάνει την γνώση ωφέλιμη και χωρίς αυτήν ,η γνώση είναι επικίνδυνη .
Πρίν την διάκριση δίνεται η ταπείνωση , ο άνθρωπος υπομένει τις θλίψεις ,τις δοκιμασίες , τον πειρασμό ,τον ΠΟΝΟ με υπομονή .
Υπομένει τον καθαρισμό της καρδιάς του ,από τα ακάθαρτα πνεύματα ,παλεύει με το κακό .
Μετά γίνεται κατάλληλη η καρδια του ,για να κατέβει η περιστερά ,μετα τον κατάκλυσμο …
Ἐν τῇ ὑπομονῇ ὑμῶν κτήσασθε τάς ψυχάς ὑμῶν
Χωρίς Θλίψεις και τον πόνο που προκαλούν οι θλίψεις , χωρίς υπομονή σε αυτή την δύσκολή, αλλά απαραίτητη δοκιμασία ,δεν καθαρίζεται η καρδιά.
διὰ πολλῶν θλίψεων δεῖ ἡμᾶς εἰσελθεῖν εἰς τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ.
Με ΠΙΣΤΗ στον Θεό ότι πρέπει να το υποστείς για να καθαρίσει η καρδιά ,έτσι δίνει ο Θεός πρώτα την ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ .
Όταν ο άνθρωπος που ο Θεός προέγνω αντέξει ,έρχεται η ώρα μετά την ταπείνωση ,που λαμβάνει και το ξύλο της γνώσης ,την αρετή της ΔΙΑΚΡΙΣΗΣ καλού κακού
ο Θεός μιλά στην καθαρισμένη ,ταπεινωμένη καρδιά του και τον πληροφορεί , που είναι το καλό και που το κακό και τον φυλάει .
Τό πνεῦμα ὅπου θέλει πνεῖ, καί τήν φωνήν αὐτοῦ ἀκούεις, ἀλλ᾿ οὐκ οἶδας πόθεν ἔρχεται καί ποῦ ὑπάγει
Αυτός είναι ο δρόμος πρός την γνώση και την Θεωρία του Θεού , όσα και πτυχία ,όσες και γνώσεις να έχεις ,όσα και βιβλία να διαβάσεις ,ολόκληρες βιβλιοθήκες .
Την ΥΠΟΜΟΝΗ ,την ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ ,την ΔΙΑΚΡΙΣΗ ,την ΑΓΑΠΗ την δίνει ο Θεός ,όπου θέλει εκείνος και όχι οι γνώσεις .
Ο Θεός αποφασίζει ποιος θα γεννηθῇ ἄνωθεν, και ἰδεῖν τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ. και όχι εμείς με πλάγιους τρόπους .
Οι γραμματιζούμενοι (καλαμαράδες) θα φέρουν το κακό.
Η γνώση είναι χρηστή εναντία στο κακό ,αλλά όταν υπάρχει ΔΙΑΚΡΙΣΗ, όταν υπάρχει αγιότητα ,όπου την ΜΟΡΦΩΣΗ την κάνει ο Θεός .
Την γνώση την χρησιμοποιούν ορθά οι Άγιοι ,όπως ο Μέγας Βασίλειος ,ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος κ.α ενάντια στην αίρεση ,στην κακοδοξία ,στην πλάνη.
Οι Άγιοι που πέρασαν καμίνους ταπεινώσεων ,θλίψεων ,διωγμών ,δοκιμασιών ,που μέσα από αυτά μορφώθηκαν και μόρφωσαν τις γνώσεις τους .
Η χρήση της γνώσης χωρίς ΔΙΑΚΡΙΣΗ ,χωρίς αγιότητα ,είναι επιβεβαίωση της προφητείας του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού Οι γραμματιζούμενοι (καλαμαράδες) θα φέρουν το κακό.
ἆρά γε γινώσκεις ἃ ἀναγινώσκεις;
Καλή φώτιση και αρχή Μετανοίας
Γ.Μ