Γιατί κάποιοι άνθρωποι αισθάνονται ότι είναι μονίμως πεινασμένοι και ας έχουν μόλις φάει;

επιμέλεια medlabnews.gr iatrikanea

Κάποιοι άνθρωποι αισθάνονται ότι είναι μονίμως πεινασμένοι και όπως αναφέρει η «Washington Post» σε μία προσπάθεια να απαντηθούν σχετικές απορίες, διάφοροι παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν το πόσο συχνά ορισμένοι άνθρωποι νιώθουν πεινασμένοι, συμπεριλαμβανομένης της ποιότητας του φαγητού που τρώνε.

Στην ερώτηση «αισθάνομαι να πεινάω μόνιμα. Γιατί συμβαίνει αυτό; Και τι μπορώ να κάνω να αισθανθώ ικανοποίηση;», η απάντηση είναι: Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι αισθάνονται πεινασμένοι. Μπορεί να μην τρώτε αρκετά για να καλύψετε τις ενεργειακές ανάγκες του σώματός σας. Αλλά είναι επίσης σημαντικό να σκεφτόμαστε τις επιλογές τροφίμων και τους παράγοντες του τρόπου ζωής.

Σύμφωνα με την Ελεν Σκουρ (Helen A. Schur) καθηγήτρια Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον και διευθύντρια του Κέντρου Παχυσαρκίας, όταν κάποιος αισθάνεται ότι πεινάει συνέχεια πρέπει να επισκεφτεί τον γιατρό του.

Το είδος των τροφών που καταναλώνει, το αν έχει χάσει πρόσφατα βάρος, το πόσο ασκείσαι και εάν κάνει μεγάλα διαλείμματα χωρίς να φάει, όλα μπορούν να επηρεάσουν το πόσο συχνά αισθάνεται κάποιος πεινασμένος.

Ιδού ορισμένοι λόγοι που αισθάνεται κάποιος πεινασμένος ακόμη και μετά από ένα γεύμα:

Έρευνες έχουν δείξει ότι η πείνα δεν είναι ίδια για όλα τα τρόφιμα. Εάν πεινάτε, πιθανότατα λαχταράτε τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, υδατάνθρακες ή λίπη. Αυτός μπορεί να είναι ο λόγος που οι άνθρωποι σπάνια λένε ότι λαχταρούν ένα μήλο. Αντίθετα, τείνουμε να θέλουμε πατατάκια τορτίγιας, μπισκότα ή πίτσα.

Ακούγεται παράλογο, αλλά η κατανάλωση ορισμένων τροφών μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε πιο πεινασμένοι. Οι υδατάνθρακες δεν καταστέλλουν τις ορμόνες της πείνας για όσο διάστημα το κάνει το λίπος ή η πρωτεΐνη. Τα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα φαίνεται να προάγουν την όρεξη, αν και οι επιστήμονες δεν ξέρουν ακόμη το γιατί. Και οι υγρές πηγές θερμίδων -όπως τα smoothies- είναι λιγότερο χορταστικές από τα στερεά.

Τροφές με πολλές θερμίδες, τουλάχιστον στα τρωκτικά, προκαλούν φλεγμονή σε περιοχές του εγκεφάλου που ρυθμίζουν το σωματικό βάρος που αυξάνει την κατανάλωση αυτών των τροφών. Το να τρώνε όσο περισσότερο μπορούν ενώ το φαγητό είναι άφθονο είναι λογικό για τις αρκούδες που πρόκειται να πέσουν σε χειμερία νάρκη, για παράδειγμα. Αλλά εάν η ίδια φλεγμονή εμφανίζεται στον εγκέφαλο του ανθρώπου, θα μπορούσε να δημιουργήσει έναν κύκλο αισθήματος πείνας και επιλογής νόστιμων τροφών με πολλές θερμίδες ξανά και ξανά. Προσπαθήστε να αποφύγετε τα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα και, όταν είναι δυνατόν, συμπεριλάβετε στη διατροφή σας μια ποικιλία από λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής αλέσεως, όσπρια, ξηρούς καρπούς και σπόρους. Επιδιώξτε να ενσωματώνετε πρωτεΐνες και λίπη στα γεύματά σας και όχι αποκλειστικά υδατάνθρακες.

Η πείνα σας θα μπορούσε επίσης να είναι απλώς θέμα τού πώς οι προτεραιότητες της ζωής επηρεάζουν τις ενεργειακές ανάγκες. Σκεφτείτε το διατροφικό σας πρότυπο: Πότε πεινάτε; Μετά από έντονη άσκηση; Τη νύχτα; Οι άνθρωποι μπορεί να αισθάνονται λιγότερο πεινασμένοι αμέσως μετά την άσκηση, αλλά πολύ πιο πεινασμένοι ώρες ή και μέρες αργότερα. Μπορεί να περιορίζετε την πρόσληψη τροφής κατά τη διάρκεια της ημέρας λόγω ενός πολυάσχολου προγράμματος ή των προσπαθειών να διαχειριστείτε το βάρος σας, αλλά στη συνέχεια νιώθετε πόθους ή έλλειψη πληρότητας τα βράδια.

Ενας κοινός -που συχνά παραβλέπεται- παράγοντας στην όρεξή σας είναι το αν χάσατε πρόσφατα βάρος. Το σωματικό βάρος είναι ένα αυστηρά ρυθμιζόμενο βιολογικό σύστημα. Μετά την απώλεια βάρους, οι ορμόνες στο αίμα σηματοδοτούν τον εγκέφαλο ότι οι αποθήκες ενέργειας με τη μορφή λίπους εξαντλούνται.

Αφήστε μια απάντηση