Ὁμόφυλα ζευγάρια: Ἡ περίεργη σιωπὴ τῆς Διοικούσης Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδας…
Α’ μέρος: «Ἡ σιωπὴ τῶν ἀμνῶν» 
Ὅλη ἡ ἑλληνικὴ κοινωνία δείχνει νὰ περνὰ μία αἰτιολογημένη ταραχή, ποὺ τὴν ὁδηγεῖ… στὰ κάγκελα σχετικὰ μὲ τὸ νομοσχέδιο- ἔκτρωμα γιὰ τοὺς γάμους καὶ τὴν τεκνοθεσία τῶν ὁμόφυλων ζευγαριῶν. 
Ὡστόσο, ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος κοιμάται… ὕπνο βαθύ, ἐνῶ ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἱερώνυμος ἐπέλεξε νὰ δεῖ αὐτὴ τὴν ἐποχὴ τὸν κ.Κασσελάκη, ὁ ὁποῖος εἶναι ὁ σημαιοφόρος αὐτῆς τῆς πρότασης.
Τὸ μέτωπο βέβαια μὲ τὴν Ἐκκλησία ἀναμένεται νὰ… εἶναι ὀξύ,κυρίως γιατί ὁ λαὸς ποὺ θρησκεύεται καὶ ἔχει ἀρχὲς ἀντιστέκεται. Τὸ εἶχε πεὶ ἄλλωστε ὁ Χριστόδουλος στὸ τελευταῖο Πρωτοχρονιάτικο Μήνυμά του: ἀντίσταση καὶ ἀνάκαμψη!
Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἱερώνυμος κάνει ὅτι δὲν βλέπει καὶ δὲν ἀκούει τίποτα γιὰ τὸ θέμα. Ἡ μοναδική του δήλωση ἦταν ὅτι δὲν ἔχει πρόβλημα μὲ τὴν συμβίωση τῶν γκέϊ, ἀλλὰ ἀντιτάχθηκε στὸ θέμα τῆς τεκνοθεσίας.Στη συνάντηση μὲ τὸν κ. Κασσελάκη εἶπε ὅτι περιμένει νὰ δεῖ γραπτὸ κείμενο. Ἡ Καθολικὴ Ἐκκλησία ἐνῶ βρίσκεται ἐκτὸς ἕδρας πρόλαβε μὲ τὸ ἀνακοινωθέν της καὶ μᾶς ἔβαλε τὰ γυαλιά. Καὶ ἀκολουθεῖ ἐντὸς τῶν ἡμερῶν ἡ Σύνοδος τῶν Ἱεραρχῶν ποὺ ἀκολουθεῖ τὸ παλαιὸ ἡμερολόγιο.
Ὑπάρχουν, ὡστόσο, Μητροπολῖτες τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος οἱ ὁποῖοι ἔχουν πάρει ξεκάθαρη θέση, ἐνῶ ἡ Ἱερὰ Σύνοδος καὶ τὸ Ἅγιο Ὅρος μὲ ἀνακοινώσεις τους ἔχουν ἐκφράσει τὶς θέσεις τους καὶ ἔχουν ἀγκαλιάσει τὸ λαό μας στὶς ἀνησυχίες ποὺ ἔχει. Ἐκ προοιμίου νὰ σημειώσουμε ὅτι δὲν ἔχουμε καμία ἀμφιβολία ὅτι οἱ Μητροπολῖτες τῆς Ἐκκλησίας μας ἔχουν ὅλοι τὶς ἴδιες θέσεις ἀλλὰ εἴτε λόγῳ συγκυριῶν εἴτε γιατί βλέπουν ὅτι ὁ Ἀρχιεπίσκοπος κρατὰ χαμηλὴ καὶ ἤπια στάση δὲν θέλουν νὰ βγοῦν μπροστὰ καὶ νὰ χαρακτηριστοὺν ὡς ἀκραῖοι. Ἀσφαλῶς καὶ δὲν τὸ θέλει κανεὶς αὐτό. Ἄλλωστε ἡ ἐποχή μας δὲν σηκώνει φασαρίες καὶ ὑπερβολές. Ἀλλά το νὰ μὴν ἔχουν πεὶ οὔτε λέξη μέχρι στιγμῆς γιὰ τὸ ἐπίμαχο αὐτὸ θέμα ὅταν βλέπουν ὅτι ὅλα τα γκάλοπ δείχνουν τὴν ἀντίθεση τῆς ἑλληνικῆς κοινωνίας ἀνεξαρτήτως πολιτικῶν πεποιθήσεων τότε αὐτό μας ὁδηγεῖ σὲ ἀπογοήτευση.
Στὴν πρώτη γραμμὴ γιὰ τὸ θέμα αὐτὸ καὶ κατὰ τοῦ γάμου τῶν ὁμόφυλων ζευγαριῶν, μὲ αἰχμὴ τὴν τεκνοθεσία,χωρίς νὰ κρυφτοὺν πίσω ἀπὸ τὸ Ἀρχιερατικό τους δάκτυλο ἔδειξαν μὲ τὶς ἀπόψεις ποὺ ἐξέφρασαν ὅτι εἶναι οἱ Σεβασμιώτατοι Μητροπολῖτες: Ναυπάκτου καὶ Ἁγ. Βλασίου Ἰερόθεος, Δημητριάδος καὶ Ἁλμυροῦ Ἰγνάτιος, Πειραιῶς Σεραφείμ,Πατρών Χρυσόστομος, Μεσσηνίας Χρυσόστομος,Κυθήρων Σεραφεὶμ Θηβῶν καὶ Λεβαδείας Γεώργιος, Καρπενησίου Γεώργιος, Μάνης Χρυσόστομος, Καλαβρύτων καὶ Αἰγιαλείας Ἱερώνυμος, Λαρίσης Ἱερώνυμος, Θεσσαλονίκης Φιλόθεος καὶ ἐσχάτως ὁ πολιὸς Μητροπολίτης Γουμενίσης Δημήτριος. 
Στὴν Ἀττικὴ εὐθέως γιὰ τὸ θέμα ἔχει μιλήσει ὁ Σέβ. Πειραιῶς Σεραφείμ. Οἱ ἄλλοι Μητροπολῖτες τοῦ λεκανοπεδίου εἴτε ἔχουν μιλήσει περιφερειακὰ εἴτε σιωπούν. Καὶ ἀναφέρομαι στοὺς Μητροπολῖτες: Νικαίας Ἀλέξιο, Καισαριανής, Βύρωνος καὶ Ὑμηττοῦ Δανιήλ, Νέας Σμύρνης Συμεῶν, Μεσογαίας καὶ Λαυρεωτικῆς Νικόλαο, Κηφισίας, Ἀμαρουσίου, Ὠρωποῦ καὶ Μαραθῶνος Κύριλλο, Ἰλίου, Ἀχαρνῶν καὶ Πετρουπόλεως Ἀθηναγόρα, Νέας Ἰωνίας,Φιλαδελφείας καὶ Ἡρακλείου Γαβριήλ, Γλυφάδος, Ἑλληνικοῦ, Βοῦλας, Βουλιαγμένης καὶ Βάρης Ἀντώνιο, Μεγάρων καὶ Σαλαμῖνος Κωνσταντῖνο καὶ Περιστερίου Γρηγόριο.
Ἀπὸ τοὺς Μητροπολῖτες τῆς Πελοποννήσου ὁ Σέβ. Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος βγῆκε πρώτοςμε Ἀρχιεπισκοπικὸ ταπεραμέντο καὶ μίλησε γιὰ τὸ θέμα μὲ ἐπιχειρήματα καὶ θέσεις οἱ ὁποῖες ἀποστόμωναν τοὺς συνομιλητές του. Ἀπὸ τοὺς ὑπόλοιπους Σέβ. Μητροπολῖτες, οἱ Πατρῶν Χρυσόστομος καὶ Καλαβρύτων καὶ Αἰγιαλείας Ἱερώνυμος ἔδωσαν μαρτυρία πίστεως καὶ ἱκανοποίησαν τὸν λαὸ ποὺ θρησκεύεται μὲ τὶς θέσεις ποὺ ἐξέφρασαν καὶ ἀπ´άμβωνος καὶ σὲ τηλεοπτικὲς ἢ ραδιοφωνικὲς παρεμβάσεις τους.Ο Μητροπολίτης Μάνης Χρυσόστομος ἔγραψε γιὰ τὴν ὁμοφυλοφιλία κατὰ τὸν Ἱερὸ Χρυσόστομο ἀλλὰ γιὰ τὸ ἐπίμαχο νομοσχέδιο δὲν εἶπε λέξη. Οἱ ὑπόλοιποι Μητροπολῖτες τῆς Πελοποννήσου καὶ συγκεκριμένα οἱ: Σεβασμιώτατοι Μονεμβασίας καὶ Σπάρτης Εὐστάθιος, Κορίνθου, Σικυῶνος, Ζεμενοῦ, Ταρσοῦ καὶ Πολυφέγγους Διονύσιος, Τριφυλίας καὶ Ὀλυμπίας Χρυσόστομος, Ἀργολίδος Νεκτάριος( ἴσως νὰ τοῦ τελείωσε τὸ μελάνι γιὰ νὰ γράψει μιὰ ἀκόμη Φωσκολιάδα ἀνάλογη μὲ αὐτὲς ποὺ ἔγραψε κατὰ τὴν πανδημία), Ἠλεῖας καὶ Ὠλένης Ἀθανάσιος, Γόρτυνος καὶ Μεγαλοπόλεως Νικηφόρος δὲν ἔχουν μιλήσει γιὰ τὸ θέμα. Ἡ Μητρόπολη Μαντινείας καὶ Κυνουρίας τελεὶ ἐν χηρείᾳ.
Ἀπὸ τὴ Στερεὰ Ἑλλάδα ὁ Σέβ.Μητροπολίτης Ναυπάκτου καὶ Ἁγ. Βλασίου Ἰερόθεος ἔχει ἐκφράσει τὶς ἀπόψεις του καὶ γραπτῶς καὶ προφορικῶς. Ἐπίσης οἱ Σέβ. Μητροπολῖτες Θηβῶν καὶ Λεβαδείας Γεώργιος, Φωκίδος Θεόκτιστος, Καρπενησίου Γεώργιος καὶ Φθιώτιδος Συμεῶν( ὁ ὁποῖος μάλιστα μίλησε παραστατικὰ καὶ ἔγινε ἀντικείμενο δημοσιογραφικοῦ σχολιασμοῦ). Οἱ Μητροπολῖτες τῆς Εὔβοιας Σέβ. Χαλκίδος, Ἰστιαίας καὶ Βορείων Σποράδων Χρυσόστομος καὶ ὁ πρύτανις τῆς Ἱεραρχίας Σέβ. Καρυστίας καὶ Σκύρου Σεραφεὶμ δὲν ἀναφέρθηκαν μέχρι στιγμῆς στὸ θέμα. Τὸ ἴδιο καὶ ὁ Μητροπολίτης Αἰτωλίας καὶ Ἀκαρνανίας Δαμασκηνός, ἐκ τῶν νεωτέρων Ἱεραρχῶν τῆς Ἐκκλησίας μας.
Στὴ Θεσσαλία οἱ Σέβ. Μητροπολῖτες Δημητριάδος καὶ Ἁλμυροῦ Ἰγνάτιος καὶ Λαρίσης καὶ Τυρνάβου Ἱερώνυμος κρατοὺν τὰ ἡνία. Ἐκφράστηκαν ἐπανειλημμένως γιὰ τὸ θέμα καὶ μίλησαν εὐθέως γιὰ τὶς θέσεις τῆς Ἐκκλησίας καὶ ἀνάπαυσαν τὸ χριστεπώνυμο πλήρωμα.Οι ὑπόλοιποι Μητροπολῖτες τῆς Θεσσαλίας Σέβ. Ἐλασσῶνος Χαρίτων, Θεσσαλιώτιδος καὶ Φαναριοφερσάλων Τιμόθεος, Τρίκκης , Γαρδικίου καὶ Πύλης Χρυσόστομος καὶ Σταγῶν καὶ Μετεώρων Θεόκλητος δὲν μᾶς ἔχουν κάνει τὴ χάρη νὰ τοὺς ἀκούσουμε. Οὔτε ἡ ἱερὰ πολιτεία τῶν Μετεώρων πῆρε θέση γιὰ τὸ θέμα.
Ἀπὸ τὴν Ἤπειρο, ἐκτὸς ἀπὸ τὸν Γέροντα Μητροπολίτη Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανὴς καὶ Κονίτσης Ἀνδρέα, ὁ ὁποῖος ἔχει ἐκφράσει μὲ θάρρος –ὅπως πάντα- τὶς ἀπόψεις του, οἱ ὑπόλοιποι Σεβασμιώτατοι Μητροπολῖτες Ἰωαννίνων Μάξιμος, Νικοπόλεως καὶ Πρεβέζης Χρυσόστομος, Ἄρτης Καλλίνικος καὶ ὁ νεοεκλεγεὶς Παραμυθίας, Φιλιατὼν καὶ Γηρομερίου Σεραπίων δὲν ἔχουν μιλήσει γιὰ τὸ θέμα.Τηρούν στάση ἀναμονῆς.Ή μᾶλλον περιμένουν ἀπὸ τὸν Ἀρχιεπίσκοπο νὰ δώσει τὸ πράσινο φῶς.
Στὴν Μακεδονία τὰ πράγματα εἶναι ἀκόμη πιὸ θολά. Ἀπὸ τοὺς Σέβ. Μητροπολῖτες Γουμενίσσης,Αξιουπόλεως καὶ Πολυκάστρου Δημήτριο,Βεροίας, Ναούσης καὶ Καμπανίας Παντελεήμονα, Σερρῶν καὶ Νιγρίτης Θεολόγο, Σιδηροκάστρου Μακάριο, Ζιχνῶν καὶ Νευροκοπίου Ἰερόθεο, Σερβίων καὶ Κοζάνης Παῦλο, Ἐδέσσης, Πέλλης καὶ Ἀλμωπίας Ἰωήλ, Πολυανὴς καὶ Κιλκισίου Βαρθολομαῖο, Καστορίας Καλλίνικο, Κασσανδρείας Νικόδημο, Νεαπόλεως καὶ Σταυρουπόλεως Βαρνάβα, Ἐλευθερουπόλεως Χρυσόστομο, Κίτρους, Κατερίνης καὶ Πλαταμῶνος Γεώργιο, Λαγκαδά, Λητὴς καὶ Ρεντίνης Πλάτωνα, Φιλίππων, Νεαπόλεως καὶ Θάσου Στέφανο καὶ Δράμας Δωρόθεο, Φλωρίνης, Πρεσπῶν καὶ Ἐορδαίας Εἰρηναῖο μόνο οἱ Μητροπολῖτες Γουμενίσης Δημήτριος Βεροίας Παντελεήμων καὶ Σερρῶν Θεολόγος ἀσχολήθηκαν μὲ τὸ θέμα, ἔστω καὶ σὲ μικρὴ ταχύτητα ἀσφαλείας. Καὶ ἀσφαλῶς οἱ Σέβ. Νέας Κρήνης καὶ Καλαμαριὰς Ἰουστῖνος καὶ Θεσσαλονίκης Φιλόθεος, οἱ ὁποῖοι πήραν θέση ξεκάθαρη στὶς τηλεοπτικὲς ἐμφανίσεις τους καὶ ἔδειξαν ὅτι εἶναι κοντὰ στὸ λαό. Οἱ ὑπόλοιποι δὲν μᾶς φώτισαν μὲ τὶς ἀπόψεις τους.
Ἀπὸ τὴν περιφέρεια Θράκης κανεὶς Μητροπολίτης δὲν ἔχει πεὶ λέξη. Συγκεκριμένα οἱ Σεβασμιώτατοι Μητροπολῖτες Διδυμοτείχου, Ὀρεστιάδος καὶ Σουφλίου Δαμασκηνός, Ξάνθης καὶ Περιθεωρίου Παντελεήμων, Ἀλεξανδρουπόλεως Ἀνθιμος, Μαρωνείας καὶ Κομοτηνὴς Παντελεήμων, δὲν ἔχουν ἀσχοληθεῖ μὲ τὸ θέμα. Ἴσως δὲν θέλουν νὰ δυσαρεστήσουν τὶς συγκεκριμένες ὁμάδες τοῦ ποιμνίου τους.
Στὰ Ἰόνια νησιὰ ἐκτὸς ἀπὸ τὸν Μητροπολίτη Κερκύρας, Παξῶν καὶ Διαποντίων Νήσων Νεκτάριο οἱ ὑπόλοιποι Μητροπολῖτες τῶν Ἰονίων νησιῶν μας δηλαδή, οἱ Σέβ. Μητροπολῖτες Λευκάδος καὶ Ἰθάκης Θεόφιλος, Ζακύνθου Διονύσιος καὶ Κεφαλληνίας Δημήτριος μιμοῦνται τοὺς ὑπόλοιπους στὴ σιωπή.
Ἀπὸ τὰ νησιὰ τῶν Κυκλάδων πλὴν τοῦ Σέβ. Μητροπολίτη Παροναξίας Καλλινίκου, ὁ ὁποῖος ἐξέφρασε καθαρὰ τὶς ἀπόψεις τοῦ τηλεοπτικά, δὲν ἀκολούθησαν σὲ αὐτὸ οὔτε ὁ Σύρου, Τήνου, Ἄνδρου, Κέας καὶ Μήλου Δωρόθεος οὔτε ὁ Ὕδρας, Σπετσῶν καὶ Αἰγίνης Ἐφραὶμ ἀλλὰ καὶ ὁ Θήρας, Ἀμοργοῦ καὶ νήσων Ἀμφιλόχιος.
Ἀπὸ τὰ νησιὰ τοῦ Αἰγαίου οἱ Μητροπολῖτες Μυτιλήνης, Ἐρεσσοῦ καὶ Πλωμαρίου Ἰάκωβος, Μηθύμνης Χρυσόστομος, Σάμου καὶ Ἰκαρίας Εὐσέβιος, Χίου, Ψαρῶν καὶ Οἰνουσσῶν Μάρκος καὶ Λήμνου καὶ Ἁγ. Εὐστρατίου Ἰερόθεος, δὲν ἔχουν πεὶ μέχρι στιγμῆς τίποτα γιὰ τὸ θέμα.
Θὰ συνεχίσουμε σὲ ἑπόμενο ἄρθρο μας, ἀναφερόμενοι διεξοδικὰ στὶς θέσεις ποὺ ἔλαβαν οἱ Σεβασμιώτατοι Ἀρχιερεῖς, οἱ ὁποῖοι μὲ τὸν λόγο τους,ανάπαυσαν τὸ ποίμνιό τους καὶ ὡς ἕνα βαθμὸ διέσωσαν τὸ κῦρος τῆς Ἐκκλησίας.
Νὰ ποῦμε πάντως πὼς ἂν κάποιοι ἐκ τῶν Ἱεραρχῶν μίλησαν καὶ πήραν θέση ἐπὶ τοῦ θέματος ἀλλά μας διέφυγε, παρακαλοῦμε θερμῶς νὰ μᾶς ἐνημερώσουν καὶ εἴμαστε ἀνοικτοὶ γιὰ νὰ ἐπανορθώσουμε. 
 
Αὔριο τὸ Β΄ μέρος: Λαμπρὲς ἐξαιρέσεις 
 
Τοῦ Σωτήρη Μ. Τζούμα 

Αφήστε μια απάντηση