Επιλέγω ταχίνι στην καθημερινή μου διατροφή και θωρακίζω την υγεία μου!

medlabnews.gr iatrikanea

Τα τελευταία χρόνια πολύς κόσμος ξεκινάει τη μέρα του με μια κουταλιά ταχίνι, αναγνωρίζοντας ότι αποτελεί ένα «εργαλείο» για την οχύρωση του οργανισμού, καθώς τη διατροφική του αξία έχουν αναδείξει διάφορες μελέτες που έχουν διεξαχθεί τα τελευταία χρόνια. Μία από αυτές είναι η έρευνα του τμήματος Χημείας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, η οποία κατέληξε στο ότι η κατανάλωση ταχινιού μπορεί να συμβάλλει ουσιαστικά στην πρόληψη των καρδιαγγειακών παθήσεων ενώ οι αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχει βοηθούν στον καλύτερο έλεγχο της χοληστερίνης του αίματος. Επιπλέον, τα αντιοξειδωτικά συστατικά σε συνδυασμό με την περιεχόμενη πρωτεΐνη βρέθηκε ότι έχουν αντιβακτηριακή δράση, προστατεύοντας τον καταναλωτή από τη δράση παθογόνων μικροοργανισμών που οδηγούν σε αλλεργικές εκδηλώσεις.

Όταν ξέρεις, λοιπόν, ότι το ταχίνι είναι μια υγιεινή διατροφικά πρόταση πρέπει να ξέρεις και γιατί πρέπει να επιλέξεις το καλύτερο ταχίνι, το Μακεδονικό Ταχίνι.

Το Μακεδονικό Ταχίνι είναι 100% αλεσμένο σουσάμι άριστης ποιότητας, που εδώ και έναν αιώνα αλέθεται σε πέτρινους μύλους, χωρίς τη χρήση χημικών ή άλλων ουσιών. Για την παρασκευή του χρησιμοποιούνται οι καλύτερες ποικιλίες σουσαμιού παγκοσμίως ενώ μέσω πρωτοποριακής μεθόδου ψησίματος, κάθε σπόρος σουσαμιού ψήνεται ομοιόμορφα και αποκτά μια ελαφρώς καβουρδισμένη γεύση. Στο στάδιο της άλεσης, η τεχνολογία αιχμής συναντά με μοναδικό τρόπο την παράδοση, επισφραγίζοντας, έτσι, την ασύγκριτη γεύση του Μακεδονικού Ταχινιού.

Το Μακεδονικό Ταχίνι ξεχωρίζει, όμως, όχι μόνο για τη γεύση του αλλά και για την άριστη ποιότητα, η οποία διασφαλίζεται από τις υποδειγματικές διαδικασίες που ακολουθούνται σε κάθε στάδιο της παραγωγής, όπως είναι ο συστηματικός έλεγχος της πρώτης ύλης αλλά και του τελικού προϊόντος, η υπερσύγχρονη υποδομή, οι κατάλληλες συνθήκες αποθήκευσης και οι πιστοποιημένες μέθοδοι αποστείρωσης και παστερίωσης. Επιπλέον, η παραγωγή του προϊόντος πραγματοποιείται με διαδικασίες που διασφαλίζουν το σεβασμό στο περιβάλλον, όπως είναι η ανάλωση 80% λιγότερης ενέργειας για το ψήσιμο σε σχέση με άλλες μεθόδους, η πλήρης αξιοποίηση των υπολειμμάτων που προκύπτουν σε κάθε στάδιο της παραγωγικής διαδικασίας αλλά και η αποκλειστική χρήση μηχανικών διαδικασιών σε όλα τα στάδια επεξεργασίας.

Όλα τα παραπάνω καθιστούν το Μακεδονικό Ταχίνι την πρώτη επιλογή για να εμπλουτίσουμε θρεπτικά κάθε στιγμή και γεύμα της ημέρας μας, τόσο την περίοδο της Σαρακοστής, όσο και πέρα από αυτή.

Γιατί να εντάξω το ταχίνι στην καθημερινή μου διατροφή

Το ταχίνι είναι ένα τρόφιμο απόλυτα ενταγμένο στη Μεσογειακή Διατροφή, που διατηρεί ακέραια όλα τα ευεργετικά συστατικά του σουσαμιού, ενός πολύτιμου σπόρου με αναγνωρισμένη αξία από την αρχαιότητα. Από τότε, άλλωστε, το σουσάμι διαδραμάτιζε σπουδαίο ρόλο στη διατροφή του ανθρώπου ενώ εντυπωσιακό είναι το γεγονός πως μεγάλοι δάσκαλοι της Ιατρικής, όπως ο Ιπποκράτης και ο Γαληνός, το χρησιμοποιούσαν ως θεραπευτικό μέσο αναγνωρίζοντας τα πολύτιμα οφέλη που έχει για τον ανθρώπινο οργανισμό.

Πλούσιο σε καλά λιπαρά οξέα

Το ταχίνι είναι άριστη πηγή ωφέλιμων λιπαρών οξέων, μονοακόρεστων και πολυακόρεστων (ω3 και ω6). Το μεγαλύτερο ποσοστό της θερμιδικής του αξίας προέρχεται από τα λιπαρά του, γι’ αυτό και μία πολύ μικρή ποσότητα αποτελεί συμπυκνωμένη πηγή ενέργειας, δηλαδή θερμίδων.

Κατά της υπερχοληστερολαιμίας

Το σουσάμι, από το οποίο προέρχεται το ταχίνι, είναι ο ξηρός καρπός με τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε φυτοστερόλες. Οι φυτοστερόλες είναι στοιχεία με δομή παρόμοια της χοληστερόλης, που μειώνουν όμως την απορρόφησή της στο πεπτικό σύστημα. Μάλιστα, χρησιμοποιούνται για τον εμπλουτισμό άλλων τροφίμων, με σκοπό την μείωση της χοληστερόλης.

Επιπλέον, η κατανάλωση ταχινιού αποτελεί ασπίδα προστασίας των αγγείων, αφού έχει συσχετιστεί με μειωμένη ευαισθησία των λιποπρωτεϊνών του αίματος στην οξείδωση μέσω της δράσης της σησαμινόλης.

Αντιοξειδωτική δράση

Το ιχνοστοιχείο σελήνιο που περιέχεται σε μεγάλη περιεκτικότητα στο ταχίνι έχει συσχετιστεί τα τελευταία χρόνια με σημαντική αντιοξειδωτική δράση στον οργανισμό, καθώς αποτελεί συστατικό ενός σημαντικού αντιοξειδωτικού συστήματος – της οξειδάσης της γλουταθειόνης – το οποίο αποτελεί ένα από τα κυριότερα αμυντικά συστήματα του οργανισμού έναντι της δράσης των ελευθέρων ριζών.

Κατάλληλο για διαβητικούς

Το ταχίνι αποτελεί εξαιρετική επιλογή για όσους πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 ή έχουν σχετικά υψηλό σάκχαρο αίματος, καθώς ανήκει στις τροφές με σχετικά χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, που όμως ικανοποιούν το αίσθημα της γλυκιάς γεύσης.

Ιδανικό για αθλητές

Η κατανάλωση ταχινιού από αθλητές που ασκούνται συστηματικά, μειώνει τον κίνδυνο πρόκλησης μυϊκών τραυματισμών, βασική αιτία των οποίων είναι το οξειδωτικό στρες, το οποίο εμφανίζεται εξαιτίας της αυξημένης παραγωγής ριζών.

Αντιυπερτασική και αντιθρομβωτική δράση

Η σησαμίνη η οποία περιέχεται στο ταχίνι αναστέλλει τόσο την αύξηση της πίεσης όσο και τη δημιουργία εγκεφαλικών θρόμβων. Κατ’ επέκταση, προλαμβάνεται ο κίνδυνος των εγκεφαλικών επεισοδίων ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η παραπάνω δράση της σησαμίνης ενισχύεται παρουσία της βιταμίνης Ε.

Αντιγηραντική δράση

Πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι το σουσάμι εμφανίζει σημαντικές αντιγηραντικές ιδιότητες λόγω της μεγάλης του περιεκτικότητας σε βιταμίνη Ε και της δράσης των λιγνανών, δηλαδή της σησαμινόλης και της σησαμίνης.

Το ταχίνι στη νηστεία

Σε περιόδους νηστείας όπως η Σαρακοστή, ο ρόλος του ταχινιού στην καθημερινή διατροφή είναι ιδιαιτέρως σημαντικός καθώς ο αποκλεισμός δύο βασικών ομάδων τροφίμων (γαλακτοκομικών και κρέατος) από το διαιτολόγιο δημιουργεί πιθανές ελλείψεις σε βασικά θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού. Έτσι, η υπεροχή του ταχινιού σε ασβέστιο και σίδηρο το καθιστά απαραίτητο διατροφικό συμπλήρωμα, ενώ οι πρωτεΐνες που περιέχει, αν και φυτικής προέλευσης, είναι υψηλής βιολογικής αξίας και υπερτερούν σε σχέση με άλλες πρωτεΐνες ζωικής προέλευσης που συνήθως έχουν χαμηλή απορροφησιμότητα από τον οργανισμό. Παράλληλα, κατά την περίοδο της νηστείας το ταχίνι αποτελεί βασικό «εργαλείο» στη μαγειρική, καθώς έχει εφαρμογή σε νηστίσιμα αρτοσκευάσματα όπως ταχινόπιτες, ταχινόψωμο κ.α. ενώ μπορεί να αντικαταστήσει το βούτυρο στα γλυκά.

Πως μπορούμε να εντάξουμε το ταχίνι στην καθημερινή μας διατροφή

Μια φέτα ψωμί με ταχίνι και μέλι μπορεί να αποτελέσει μέρος ενός δυναμωτικού πρωινού για μια ημέρα γεμάτη ενέργεια. Το ταχίνι μπορεί να χρησιμοποιηθεί αντί για μαργαρίνη ή βούτυρο σε κέικ και μπισκότα, για πιο υγιεινό και γευστικό αποτέλεσμα. Δεν είναι λίγοι και αυτοί που το προσθέτουν στο γάλα, το κακάο, το στιγμιαίο καφέ ή το τσάι αντί για ζάχαρη, ενώ όσοι επιθυμούν ένα δυναμωτικό ρόφημα για να δώσουν στον οργανισμό τους την απαραίτητη δύναμη να ανταπεξέλθει στους σκληρούς ρυθμούς της καθημερινότητας, προσθέτουν μια κουταλιά ταχίνι σε φρέσκο χυμό φρούτων.

Μακεδονικό Ταχίνι: Μία θρεπτική πρόταση που εμπλουτίζει κάθε στιγμή και γεύμα της ημέρας μας

Το Μακεδονικό Ταχίνι μπορεί – σε αμέτρητους συνδυασμούς – να αποτελέσει την ιδανική και νηστίσιμη τροφή που θα συμπληρώσει με τον πιο θρεπτικό και απολαυστικό τρόπο τις καθημερινές διατροφικές μας συνήθειες, οποιαδήποτε περίοδο του χρόνου.

Μπορεί να καταναλωθεί με διάφορους τρόπους, αποτελώντας μια θρεπτική απόλαυση για όλες τις ώρες της ημέρας (σκέτο, στο πρωινό, ως σνακ, ως βραδινό, σαν dressing σε σαλάτα, στο πλαίσιο άσκησης, νηστείας και ισορροπημένης διατροφής κλπ.), προσφέροντας δύναμη και ενέργεια.

Λόγω της θρεπτικής του αξίας, αποτελεί ένα διατροφικό θησαυρό, γι’ αυτό και προτείνεται να έχει σταθερή θέση στο τραπέζι μας, κάνοντας τη διαφορά στην καθημερινή μας διατροφή.

Αφήστε μια απάντηση